MDP w Kopřivnicy i Štramberku

Dnia 21 października tego roku (niedziela) odbyła się wycieczka dla Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej naszej jednostki oraz ich opiekunów i osób zaangażowanych w prace MDP.

Wyjechaliśmy z Istebnej koło godziny dziewiątej a naszym celem było miasto leżące w Czechach dokładniej Kopřivnice (Koprzywnica), w którymmieści się Muzeum Tatry (Technické muzeum Tatra).

Zwiedzając muzeum zapoznaliśmy się z prezentowanymi w nim pojazdami jak również ich częściami składowymi (wraz z unikalnymi silnikami chłodzonymi powietrzem), które wywarły na nas ogromnie pozytywne wrażenie. Całą ekspozycję starych pojazdów, które zobaczyliśmy uzupełniały dodatkowo audiowizualne boksy, dzięki którym mogliśmy poznać i zobaczyć jak pojazdy zostały zbudowane, w jakich warunkach jeździły, nowatorskie projekty pojazdów, wystawione modele, mogliśmy zobaczyć również trofea, odznaczenia, puchary z różnych turniejów sportowych. Cały spis eksponatów zamykał największy z nich, reprezentant produktów kolejowych Tatry, motorowy wóz kolejowy, znany również jako „Slovenská strela” (Słowacka strzała). Całościowy rozmiar muzeum wraz z pracowniami renowacyjnymi wynosi 4921m2.

Po zwiedzeniu muzeum wybraliśmy się do pięknego miasteczka o nazwie Štramberk. Miasto to zachwyca przede wszystkim tym, że zachowuje swój historyczny obraz. Mocno pochylony rynek, nad którym góruje wzgórze z resztkami zamku Štramberk i zachowaną wieżą o nazwie Trúba (Trąba), która robi duże wrażenie, a widoki z niej są przepiękne. W miasteczku większość budynków jest drewniana, uliczki wąskie i kręte. Miasto to słynie z pysznych pierników zwanych „Uszami Stramberskimi”, które są sławnym produktem cukierniczym produkowanym w tym rejonie.

Po zwiedzaniu zjedliśmy pyszny obiad i udaliśmy się w drogę powrotną do Istebnej.